<!–more–>Rozmaite terenowe gry cieszą się coraz większą popularnością wśród mniejszych i większych firm. Kadra zarządzająca widzi bowiem spore zalety, jakie odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Właściwie przeprowadzona gra potrafi poprawić relacje między pracownikami, a oprócz tego poszerzyć kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Całkiem niedawno z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa dla pracowników, którą wielu ludzi uznało za największe wydarzenie tego typu. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć w zasadzie wszyscy pracownicy, co w sumie dało 450 osób. Poza tym wszystkim się opiekowało trzydziestu pięciu trenerów, jacy ponosili odpowiedzialność za prowadzenie zajęć z zespołami graczy.
<br>
Niewielką część z tej trenerskiej grupy stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, dużą część kadra z koncernu farmaceutycznego. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i tam przeszli niezbędne szkolenie. Dzięki temu bez żadnych problemów dawali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z pierwszoplanowych trenerów był Prezes Zarządu, który na co dzień jest doświadczonym alpinistą. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję do tego, aby w oparciu o wyprawę w góry przekazać innym uczestnikom dużo przydatnej wiedzy w zakresie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Było to nawiązanie do zagadnień pracy zespołowej, tak istotnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas opisywanej gry uczestników podzielono na 25 zespołów, które przez cały dzień zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli nietypowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w których członkowie drużyn wykazać się musie zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty te były kończone przekazaniem drużynie specjalnych kart problemowych, z którymi ta powinna się dokładnie zapoznać. Przy analizie kart tak naprawdę uczestnicy analizowali własne decyzje nawiązaniu do pięciu podstawowych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swoich codziennych zajęć.